Myyntiohjeita
Tältä sivulta löydät käytännön ohjeita myyntijaksolle. Jos jokin asia askarruttaa, käänny epäröimättä myös henkilökuntamme puoleen, autamme mielellämme!
Verkkopalvelu ja myynninseuranta
Vilma’s-kirpputorilla on käytössä Kirppari-Kalle -verkkopalvelu, jossa on mahdollista mm. tehdä varauksia, täyttää hintalappuja myyntituotteille, seurata myyntiä ja tarkastella tilityksiä.
Verkkopalvelun käyttäminen ja sinne kirjautuminen on maksutonta. Jos et ole aiemmin käyttänyt palvelua, rekisteröidy ensin palvelun käyttäjäksi. Rekisteröityminen palvelun käyttäjäksi onnistuu myös varauksen teon yhteydessä kirpputorilla.
Rekisteröitymään pääset
Tuotteiden hinnoittelu

Myyntituotteet hinnoitellaan aina Vilma’s-kirpputorin kassajärjestelmän omilla hintalapputarroilla.
Hintalaput voi täyttää valmiiksi verkkopalvelun "Tuotteiden hinnoittelu-osiossa" tai täyttää hinnat perinteisesti käsin. Tarrat tulostetaan aina kirpparilla.
Tuotteet tulee nimetä mahdollisimman kuvaavasti. Hyviä tuotteen tuntomerkkejä ovat tuotteesta riippuen esimerkiksi väri, koko, merkki, ulkomuoto ja kunto. Merkitse hintalappuun myös jos tuote on rikkinäinen tai joltain osin viallinen.
Jos yksittäisen tuotteen hintaa muutetaan, täytyy aina tehdä uusi hintalappu - emme myy tuotteita joissa hinta on käsin korjattu hintalappuun.
Hintalaput kannattaa myös kiinnittää huolellisesti, hintalaputtomia tuotteita emme voi myydä.
Hälyttimien käyttö/tuotteiden suojaaminen


CD- ja DVD-levyt on mahdollista tuoda säilytykseen kassalle. Tällöin levyjen kannet jätetään myyntipaikalle ja hintalapputarraan merkitään levykohtainen järjestysnumero. Levyt säilytetään kassalla suodatinpusseissa, joihin merkitään levyn kantta vastaava järjestysnumero, levyn nimi, myyntipaikan numero ja asiakasnumero.
Myyntipaikan ylläpitäminen
Vuokra-aikana vuokraaja vastaa itse oman myyntipaikan siisteydestä. Siisti myyntipaikka myy aina paremmin ja siksi paikkaa kannattaakin siistiä miltei päivittäin. Jos ei itse pääse aina paikan päälle, kirpparilta voi ostaa myös siistimispalvelun!
Huomioithan, että myytävät tavarat tulee mahtua myyntipaikan sisälle, eivätkä ne saa tulla yli käytävälle tai naapuripöytiin. Myyntipaikkojen päätyihin tai ”etulautoihin” ei myöskään saa ripustaa mitään, sillä tämä vahingoittaa modulia.
Kadonnut tuote?
Jos huomaat jonkin myyntituotteesi kadonneen varausjakson aikana, kierrä kirpputorin muut myyntipaikat, sillä tavarat kulkeutuvat helposti muille paikoille. Väärältä myyntipaikalta tavarat voivat löytyä useampienkin päivien, jopa viikkojen jälkeen, koska kaikki myyjät eivät välttämättä käy säännöllisesti siistimässä omaa paikkaansa.
Hintalaputtomat tuotteet
Varausjakson aikana kadonneita tavaroita voi etsiä myös hintalaputtomien tavaroiden pisteestä. Tuotteen tullessa kassalle hintalaputtomana emme voi myydä sitä, vaan merkitsemme siihen löytöpäivämäärän ja viemme sen hintalaputtomien pisteseen. Siellä tavaroita säilytetään kaksi viikkoa löytöpäivämäärästä lukien. Tämän jälkeen ne siirtyvät kirpputorin omistukseen.
Lopettaneiden myyjien löytötavarat
Alennuksen asettaminen myyntipaikalle
Myytäville tuotteille voi halutessaan asettaa alennusmyynnin. Alennuksen asettaminen tehdään aina asiakasnumerokohtaisesti, ei paikkakohtaisesti - eli alennus koskee kaikkia tuotteitasi myyntipaikalla sekä mahdollisesti muualle sijoitettuja tavaroita esim. ison tavaran paikalla, matto- ja suksipaikalla sekä vitriinissä.
Alennusmyynnistä voi ilmoittaa paikan päällä kirpputorilla tai puhelimitse soittamalla. Alennus asetetaan voimaan heti ilmoitettaessa eli sitä ei voi ajastaa alkavaksi tiettynä päivänä. Omalle myyntipaikalle viedään kirpputorin oma alennuksesta ilmoittava kyltti ja esimerkiksi vitriinitavaroihin voi laittaa pienet erilliset alennuskyltit.
Käytössämme on -30%, -50% ja -70% alennukset.
Yksittäisten tuotteiden hinnan alentaminen
Yksittäisen tuotteen hinnanalennus tulee aina tehdä uudella hintalapulla. Hintoja ei saa korjata käsin sillä emme myy turvallisuussyistä tuotteita, joiden hintalappuun hinta on käsin korjattu.